Hoe kan je besparen op verhuiskosten

Een verhuizing, de laatste stap voordat u eindelijk uw nieuwe woonruimte in gebruik kan nemen. Maar wist u ook dat er veel te besparen valt als het gaat om een verhuizing? Door rekening te houden met verschillende punten kunt u gemakkelijk geld besparen. Ook benieuwd hoe dit kan? leest u dan verder. Wij geven u een aantal tips om uw verhuizing zo goedkoop mogelijk te laten realiseren. Want besparen wilt toch iedereen! Vooral wanneer u net heeft geïnvesteerd in een nieuw ruimte. Als u geld bespaart op uw verhuizing kunt u dit weer goed besteden voor nieuwe meubelen bijvoorbeeld.

Vrienden als verhuizers

Een paar sterke vrienden/familieleden inschakelen om te helpen met sjouwen. Want, vele handen maken licht werk. De zware meubels uit elkaar halen en de dozen inpakken. Als u de juiste instructies geeft aan uw vrienden/familieleden bespaart u een hoop kosten tijdens een verhuizing. Een vriendendienst is immers gratis. Wanneer u zelf de verhuisartikelen aanschaft bespaart u ook want dit betekent dat het verhuisbedrijf dit niet hoeft te regelen. Wat ook een mogelijkheid is, is een verhuiscontainer huren. Hierdoor kunt u zelf bepalen wat voor tempo u aanhoudt. De spullen kunt u veilig en droog opslaan in de container.

Wat is er mogelijk om zelf te doen?

Vooraf is het essentieel om te bedenken wat u zelf uit kunt voeren en wat niet. Heeft u bijvoorbeeld een lift nodig om de zware meubelen van een hoogte te tillen? Of kunt u het af met mankrachten. Op verschillende punten is het belangrijk om vooraf te kijken of het wel of niet nodig is zodat u hier geld op kunt besparen. Als u kiest om een verhuisbedrijf in te huren, vergelijk deze dan op het internet zo kunt u tot wel 35% op kosten besparen. Een flink percentage! Als u de verschillende verhuisbedrijven aan het vergelijken bent, let dan op de prijs en wat u ervoor krijgt. Zitten er diensten tussen die u niet nodig heeft omdat u het zelf kunt? Bespreek het dat met het bedrijf en kijk of er iets aan de prijs te doen is.

Alle beetje helpen

Tijdens een verhuizing zijn alle beetjes welkom. Een buurman die helpt of een vriend die een grote truck heeft om uw spullen te vervoeren. Veel mensen weten niet dat ook tijdens hun verhuizing er bespaart kan worden. De bovengenoemde tips helpen u om een voordelige verhuizing te realiseren. Ga voor uzelf goed na over welke hulpmiddelen u beschikt. Het zijn er vaak meer dan dat u denkt. Een goed stel hersens en spierballen zijn vaak de benodigdheden voor een verhuizing. Bedenk een handige strategie waardoor alles makkelijk verloopt en voer hem stap voor stap uit. Haasten en door elkaar heen rennen is vaak een boosdoener. Blijft u vooral rustig tijdens een verhuizing. Vooral wanneer u ervoor kiest om het zelf te doen is er geen reden tot stress. Alles kan op uw eigen tempo. Doormiddel van helder denken zal de verhuizing snel achter de rug zijn!