De voordelen van de hordeur op een rijtje

In de zomer is het heerlijk om de ramen en deuren wijd open te zetten. Zo kan er lekkere frisse lucht naar binnen en kan het huis goed doorluchten. Het is echter wel vervelend als er insecten zoals vliegen, muggen en wespen naar binnen vliegen. De oplossing voor dit probleem zijn horren. Je kunt een hor zowel voor een raam als voor een deur plaatsen. En heb je dubbele openslaande deuren of een dubbele schuifpui? Dan is een dubbele plissé hordeur ideaal.

Ongedierte buiten houden

Zoals hierboven al werd aangegeven, zorgt een hor ervoor dat vervelende insecten buiten blijven. Er is niets zo vervelend als proberen te slapen terwijl er een mug rond zoemt in je kamer. Met een hor heb je geen last meer van dit probleem. In de winter zoeken muizen en ratten ook graag de warmte op in je huis. Met een hor voor je raam houd je ook dit grotere ongedierte lekker buiten.

Goede ventilatie

Met een hor voor je raam of deur kun je deze wijd openzetten zonder dat je je zorgen hoeft te maken over insecten. Dit is goed voor de ventilatie in je huis. Er komt een heleboel frisse lucht binnen waardoor je huis een fijne plek is om te zijn.

Gezondheid

Bovendien is het goed voor de gezondheid als het huis goed door wordt gelucht. Vooral de badkamer en de slaapkamer zijn plekken waar frisse lucht erg belangrijk is. Het kan namelijk positief werken voor je nachtrust.

Hooikoorts

De mensen met hooikoorts kennen het wel: het vervelende gevoel van niesbuien, jeukende ogen en een loopneus. Als je je raam of deur openzet zonder hor ervoor dan kunnen de pollen die deze klachten veroorzaken naar binnen komen. En dat wil je natuurlijk niet. Een hor zorgt ervoor dat de rondzwevende pollen gewoon buiten blijven. Hierdoor kun je gewoon binnen rondlopen zonder je neusspray en hooikoortspillen.

Levensduur

Tegenwoordig hebben horren een lange levensduur. Horren zijn gemaakt van kwalitatief goed materiaal waar je lang plezier van kunt hebben. Het frame is vaak stevig, maar toch lichtgewicht. Hierdoor is de hor makkelijk in gebruik.

Eenvoudige montage

Bovendien kunnen horren eenvoudig worden gemonteerd. Vaak hebben ze een kliksysteem waar je de hor makkelijk kunt plaatsen. Als de hor een veer aan de bovenkant heeft, kun je de hor zelfs weghalen en weer terugplaatsen wanneer dat nodig is.