Waar moet je op letten bij het kopen van een rolstelling

Het kopen van een stelling is voor de meeste mensen geen wekelijkse bezigheid. Toch is het belangrijk om op een aantal zaken goed te letten. Wilt u een rolstelling kopen? Hieronder leggen wij uit wat u allemaal in de gaten moet houden.

Materiaal

Als u een rolstelling koopt bent u waarschijnlijk ook van plan om ze vaak te gebruiken, dat de stelling van goed materiaal is, is van uiterst groot belang. Een goede rolstelling is altijd gemaakt van lichtgewicht aluminium. Ook moet u goed kijken of de wielen stevig en robuust zijn, mochten deze eigenschappen niet aanwezig zijn is de kans op reparaties of gevaarlijke situaties groter.

Type rolstelling

U moet goed nagaan waar de stelling voornamelijk voor gebruikt gaat worden. Als de stelling kleine bewegingen moeten maken en makkelijk verplaatsbaar moet zijn, dan is het verstandig om een smalle rolsteiger te kopen. Als de stelling juist grote afstanden moet afleggen en niet veel zal verplaatsen is een brede stelling de juiste keuze.

Werk- en platformhoogte

Bij het aanschaffen van een rolstelling is het belangrijk dat u de werk- en platformhoogte weet. De platformhoogte is de hoogte waarop het platform zich bevindt. De werkhoogte zit daar altijd 2 meter bovenop, dit is de norm. De werkhoogte is de hoogte waarop het werk wordt uitgevoerd. De werkhoogte kan echter variƫren en is afhankelijk van de hoogte van de persoon die het werk uitvoert.

Onderdelen

Het is belangrijk om een rolstelling te kopen waarvan je zeker weet dat alle onderdelen altijd nog los te kopen zijn. mocht er iets kapot gaan aan de stelling kunt u niet in de problemen komen omdat er geen onderdelen meer te koop zijn. Een nieuw onderdeel aanschaffen is uiteraard altijd goedkoper dan het compleet opnieuw kopen van een hele stelling.

Een rolstelling bestaat uit de volgende onderdelen, van onder naar boven:

• Steigerwielen, zorg dat ze stevig en robuust zijn. Stelmoer ca. 10cm van de onderkant van de wiel.
  • Opbouwframes, deze komen op de wielen en stapelen mee de hoogte in.
  • Horizontale schoren, deze klik je aan een verticale buis van een opbouwframe.
  • Diagonale schoren, deze klik je van de 2e naar de 5e sport
  • Platform, bevestig het platform op de 4e sport van het opbouwframe
  • Stabilisatoren, houden het platform recht.

You may also like...