VvE beheer uitbesteden

Als je in Nederland eigenaar bent van een appartement ben je verplicht om deel te nemen aan het Vve beheer. Dit is een vereniging van eigenaren die zich bezig houden met alle gemeenschappelijke gedeelten van het gebouw en de onderhoudt hiervan. Door veranderde regelgeving gaat er steeds meer werk zitten in het vve beheer en daar zitten de meeste mensen niet op te wachten. In dit artikel vertellen we jou graag meer over het beheren van vve en wat je kunt doen om dit uit te besteden.

Waarom vve uitbesteden?

Zoals al eerder aangegeven gaat er veel tijd zitten in het beheren van de vve. Door de veranderde regelgeving is er meer werk gaan zitten in de administratie. De meeste mensen met een fulltime baan en een gezin zitten hier niet op te wachten. Daarom is het wellicht een beter een idee om de vve beheer uit te besteden. Op deze manier bespaar je tijd en heb je er zelf minder werk aan. Er zijn organisaties die jou maar wat graag helpen met vve beheer en vt2000 is er daar één van.

De kosten voor uitbesteden vve beheer

Het is lastig om iets zinnigs te zeggen over de kosten betreft uitbesteden vve beheer. Maar over het algemeen zijn de kosten goed te doen wanneer je deze kosten onder meerdere eigenaren verdeelt. Mocht het zo zijn dat je niet met veel eigenaren bent, dan wordt vve beheer iets duurder. Maar in het geval van weinig eigenaren is er ook minder werk te doen en kun je het wellicht prima zelf doen. Het is slim om meerdere organisaties te contacten en te vragen naar de mogelijkheden.

Als u een appartement koopt wordt u automatisch lid van de vereniging van eigenaren. Voor de wet koopt u een appartementsrecht; een aandeel van een gebouw en het alleengebruiksrecht van de woning. U bent dus mede-eigenaar van het hele gebouw en u heeft dus recht op medegebruik van de gemeenschappelijke gedeelten van het gebouw (bijvoorbeeld trappenhuis, lift). Om de gemeenschappelijke belangen van de individuele eigenaren van de appartementsrechten te behartigen, is het bij wet verplicht een vereniging van eigenaren (VvE) op te richten.

You may also like...