Voordelen wonen in een appartement

Wonen in een appartement is heerlijk. Geen mensen die van de straatzijde in je woning kunnen kijken, een geweldig uitzicht over de stad en in veel gevallen is het openbaar vervoer goed geregeld. Als je eigenaar bent van een appartement heb je in veel gevallen ook te maken met een VVE. De Vereniging van Eigenaren voert het beheer over het appartementencomplex. Zo heb je, afgezien van de periodieke bijdrage aan de VVE, weinig lasten ten aanzien van je directe woonomgeving. Het onderhoud van het complex is dan ook een taak van de VVE. Een goed VVE beheer is echter wel in jouw belang. Vaak is echter de mate van inspraak beperkt tot een vergadering per jaar. Dat is jammer, want het functioneren van de VVE bepaalt in zekere mate wel de waarde van je woning.

Goed VVE beheer is in je eigen belang

De kans is groot dat je niet vaak stil staat bij het functioneren van het VVE beheer in het appartementencomplex waar je woont. Vaak worden de belangrijkste zaken over het hoofd gezien. Dat is jammer, een goed onderhoud van het gebouw straalt af op de appartementen van de bewoners. Een appartementencomplex wat door een goed VVE beheer in een goede staat wordt gehouden zorgt voor extra wooncomfort. Zo kun je als bewoner belang hebben bij een meerjarenonderhoudsplan. Dan weet je exact welke werkzaamheden er op korte termijn worden uitgevoerd.

Verantwoordelijkheid

Om dat in goede banen te leiden is het belangrijk dat het bestuur van de VVE zich bewust is van haar verantwoordelijkheid. De bestuursleden vertegenwoordigen namelijk de eigenaren van de appartementen. Een gebrekkige informatievoorziening richting de leden van de VVE kan snel leiden tot misverstanden. Zo is het vaak de vraag welke delen van het complex behoren tot de gemeenschappelijke ruimtes. Een proactieve houding is essentieel voor een gedegen VVE beheer.

You may also like...